5 Easy Facts About דמנציה סופנית Described

Wiki Article

משחייה ועד תשבצים: החשיבות של פעילות ספורטיבית וקוגניטיבית בעיכוב ומניעת דמנציה

השאלות שמלוות את השלב האחרון של הטיפול הפליאטיבי עם ד"ר טל פרגר מומחית ברפואה פליאטיבית ומשפחה

ישנן מספר מחלות הכוללות תסמינים שונים של דמנציה, המשותף לכולן הוא שינויים במוח המחמירים עם הזמן ובאים לידי ביטוי בירידה הדרגתית בתפקודים מנטליים, קוגניטיביים, התנהגותיים ומוטוריים. 

הם זקוקים לעזרה ברוב או כל הפעילויות היומיומיות, כולל רחצה וטיפול עצמי;

למשפחתו של החולה מדובר בהקלה עצומה מבחינת הנטל הפיזי, הנפשי והכלכלי. ראשית, הטיפול התומך בבית לחולים סופניים, מוגדר על ידי משרד הבריאות כשרות של הוספיס והוא ממומן במלואו על ידי קופת החולים.

שינויים תנודתיים במצבי רוח, שינויים באישיות הרגילה של האדם.

יש להביא בחשבון כי אדם מסוים יכול לסבול בו-זמנית ממספר סוגים של דמנציה, כגון אלצהיימר לצד דמנציה וסקולרית (ראו בהמשך), וחשוב להגיע לאבחון מדויק ...

בהרבה מקרים אדם עם דמנציה ימות לא “בגלל” דמנציה, אלא “עם” דמנציה. כלומר כתוצאה מסיבוכים אחרים כמו סרטן, התקף לב או זיהום.

כל הזכויות שמורות לבעלי האתר. אין לעשות כל שימוש בתוכן

לצד התסמינים התנועתיים, למחלת פרקינסון יש מגוון רחב של השפעות פחות דומיננטיות, אך לא פחות חשובות – ובכלל זאת תסמיני דמנציה.

ההתמודדות עם מצבו המורכב של בן משפחה החולה בדמנציה מתקדמת, קשה מנשוא מבחינה נפשית ומורכב מאד מבחינה לוגיסטית. מחד, בני המשפחה חשים כאב גדול על מצבו ההולך ומתדרדר של אהובם. מאידך הם צריכים להתמודד עם התקשורת הלקויה איתו, השינויים בהתנהגותו, במצב רוחו, נכותו הפיזית ואובדן החיים הקודמים.

טיפול תומך גם במשפחה ובעיקר במטפל העיקרי – באמצעות שיחות עם עובדת סוציאלית, סיוע מול גורמים במערכת הבריאות ובביטוח הלאומי. 

תחושה של  דכדוך ועצבות ורצון להימנע ממצבים חברתיים או כאלה הדורשים אתגר מחשבתי.

במצבים שכאלה, ללא טיפול תרופתי מצבו דמנציה סופנית הנפשי של החולה גורם לו למצוקה רבה וגם לכל מעגל הקרובים הסובב אותו.

Report this wiki page